اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از بازگشایی کمپ‌های ترک اعتیاد تا کاهش سن اعتیاد به 21

افزایش فرهنگ‌سازی در زمینه مشکلات اجتماعی، بررسی معضل اعتیاد، بازگشایی کمپ‌های ترک اعتیاد و... از جمله مباحث مطرح شده در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بود.

از بازگشایی کمپ‌های ترک اعتیاد تا کاهش سن اعتیاد به 21

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

افزایش فرهنگ‌سازی در زمینه مشکلات اجتماعی، بررسی معضل اعتیاد، بازگشایی کمپ‌های ترک اعتیاد، شناسایی دلایل افزایش تمایل به استعمال مواد مخدر، پیگیری روند کار کمپ‌های ترک اعتیاد سطح استان و ارائه راهکارهای مبارزه با افزایش آمار معتادهای سطح استان از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

جعفر مردانی در ابتدای جلسه با اشاره به نزدیک شدن به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: دستاوردهای خوبی را در زمینه‌های پیشگیری، مبارزه، درمان و کشفیات در حوزه مواد مخدر شاهد بوده‌ایم اما کافی نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معضل اعتیاد همواره در جامعه باعث افزایش آمار سایر مشکلات اجتماعی از جمله افزایش سرقت، طلاق، فرار جوانان از خانه و تکدیگری بوده‌ و مواد مخدر در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ابزارهای جنگ نرم دشمن و تهدید جدی علیه امنیت ملی و سلامت جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مبارزه با مواد مخدر یک حوزه پیچیده و دشواری است که یک نهاد یا ارگان به تنهایی قادر به مبارزه با این بلای خانمان‌سوز نیست و همکاری و تعامل همه مردم و دستگاه‌ها به خصوص رسانه‌ها را می‌طلبد.

زنگ خطر کاهش سن اعتیاد از 25 سال به 21 سال

مردانی با اشاره به کاهش سن اعتیاد از 25 سال به 21 سال تصریح کرد: ما در همسایگی یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر در جهان قرار داریم و با افزایش آمار ابتلای جوانان زیر 25 سال به این معضل باید حساسیت‌، نظارت و فرهنگسازی را در مقابل با بلای اعتیاد افزایش داد.

این مسؤول تاکید کرد: تا به امروز 26 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان تقدیم کرده‌ایم که این موضوع بار مسؤولیت ما را در قبال مبارزه با این آسیب اجتماعی افزایش می‌دهد و خواسته ما از تمامی اصحاب رسانه، ائمه جمعه، سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری و تعامل بیشتر در جهت انجام اقدامات مؤثر در این زمینه است.

وی اضافه کرد:ایجاد هر خانه به عنوان پایگاه سلامت، نظارت و توجه بیشتر به مناطق آسیب‌پذیر در سطح استان و احیای نمایشگاه‌ دائمی مواد مخدر استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در این راه از هر تلاشی نباید مضایقه کرد.

در ادامه سید قدیر مرتضوی اظهار داشت: متاسفانه تحقیقات علمی و دانشگاهی استان ما در زمینه مشکلات اجتماعی ضعیف بوده که لازم است همکاری بیشتری در این زمینه از سمت دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

دبیر هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هدف ما همواره نشان دادن چهره زشتی از اعتیاد در جامعه بوده است که لازم است با تغییر نگاه  و اعمال روندی علمی‌تر بر پایه مباحث روانشناسی در راه مبارزه با این آسیب قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بزرگی تحت عنوان سازمان‌های مردم نهاد در کنار ما هستند که قطع به یقین با افزایش همکاری می‌توانیم شاهد کاهش ابتلا به اعتیاد در جامعه باشیم.

بازگشایی کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح استان از شنبه هفته آینده

مرتضوی اضافه کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد نیز با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان بهزیستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شنبه هفته آینده بازگشایی خواهند شد و نظارت‌ها بر عملکرد این کمپ‌ها در جهت کاهش میل به اعتیاد تسریع روند درمان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول